Programozási tudás nélkül is lehet jobbnál jobb játékokat készíteni.

 

A szoftverről és a vele készíthető játékokról:
Az első RPG Maker szoftvert először SNES (Super Nintendo) konzolra adták ki Japánba, aminek a népszerüsége miatt számítógépes verzió gyártásába kezdtek, ami már Európába is elkezdett elterjedni.

A szoftver gyártóinak legfőbb elve, hogy azok számára biztosítson lehetőséget játékok készítésére, akik nem rendelkeznek programozási tudással.
A szoftverrel leginkább manga stílusú RPG játékokat szoktak készíteni, viszont a szoftver adottságai miatt akár logikai, stratégiai, mászkálós, ugrálós játékok is készíthetőek.

Az első ilyen Windowsra gyártott szoftver a RPG Maker 95 volt. A RPG Maker 95-el a MoonDragon magyar játékfejlesztő csapat el is készítette az Emlékcsavar nevű játékát.

A szoftverfejlesztők továbbbá is láttak lehetőséget a fejlesztésbe, így piacra dobták a RPG Maker 2000-t, ami már egy sokkal átláthatóbb, letisztultabb felülettel rendelkezett.
A MoonDragon csapat elkészítette ezzel az Amnézia nevű játékát, amivel óriás népszerűségre tett szert.
Az Amnézia megjelenése után több játékos csapatba verődött és jobbnál-jobb játékokat kezdtek el kiadni:
Dzsembori: Jani, a hős, KóterGame trilógia.
MoonDragon: Karácsonyi Amnézia.
Ruby Dragon: Dragon Blade.
Brainless Solutions: School Túra.

Nem sokkal később a játék fejlesztői kiadták a RPG Maker 2003-at, ami nem sokkal tért el elődjétől, mégis a játékfejlesztők nagy kedvencévé vált az oldalnézetes harcrendszer technológiájának köszönhetően.

Ezen a szoftveren készült el többek között a Vén Világok Háborúja és az Obsilon játéksorozat.

A szoftver gyártói több verzió megjelenése után (XP, VX, VX ACE) kiadták a RPG Maker MV szoftvert, ami felülírta a korábbi szabályokat.
A szoftver először lett elérhető multiplatform támogatással, így a vele készült játékok Android, iOS, Windows, Linux és Mac támogatást is élveztek a HTML5 és Javascript motortechnológiájának felépítése miatt.
A fejlesztők az eredeti elvek mellett kitartva továbbra is biztosítottak lehetőséget arra, hogy programozási tudás nélkül is bármilyen jellegű játék elkészíthető legyen, viszont a játék szerkesztő újdonságként megkapott egy bővítmény rendszert, aminek köszönhetően új funkciókkal is bővíthető lett a szoftverrel készülő játék.

A játék motorját megismerve JavaScripttel könnyedén lehet újabb és újabb bővítményeket létrehozni, majd a készülő játékokba beintegrálni.

A szoftverre rengeteg bővítményt írtak amelyek a http://yanfly.moe weboldalon letölthetőek.

Ezen a szoftveren készült el az eddigi leghosszabb RPG MV-be kiadott játék, a Sword Art Online, ami letölthető regisztráció után a http://ozirisz.xyz weboldalon.

2017-ben létrejött a RPG Maker Hungary weboldal, ami az eddigi legtöbb magyar/magyarra fordított játékot gyűjtötte össze egy helyre.

A weboldal a http://rpgmakerhungary.hu címen érhető el.

Nem sokkal később a RPG-Maker & Epicfórum weboldal is megjelent, ami segítséget nyújt a játékfejlesztőknek és a játékosoknak.
A weboldal a https://forum.rpg-maker.hu címen érhető el.

2018-ban a Dzsembori magyar játékfejlesztő csapat kiadta korábbi játékai közül a Born Tubi Wild-et Steam környezetre, ami 2,39 euróért megvásárolható.
Ezzel bebizonyítva más játékfejlesztőknek, hogy akár még pénz is kereshető egy jó kis ötletből, amihez a programozási tudás elengedhető.
2019 elején feljavítva és újdonságokkal ellátva kiadták a KóterGame sikersorozatot magyar és angol nyelven, mindezt ingyen a Steam környezetre.

A XXI-század vívmányainak köszönhetően Discordon egy Chat közösség is létrejött, ami minden RPG Makerrel foglalkozó személyt szeretettel vár.

A Discord szerver meghívója az alábbi címen érhető el:

https://forum.rpg-maker.hu/viewforum.php?f=45

 

Vélemény, hozzászólás?